Säljarna själva motorerna i företag
Visste du att de flesta företag som idag blomstrar inte skulle existera utan sina säljare? När vi har gått över från att vara ett arbetarsamhälle (från bondesamhället, via industrialieringen) till ett tjänstesamhälle, är det säljararna som gör att företagen kan sälja sina tjänster. Säg att du säljer tjänster som försäkringsagent. Om inte du har en kår med säljare som kan sälja dina tjänster som försäkringsagent, och bokar in besök hos nya kunder, kommer du att komma till en punkt när du inte har fler kunder. Har du ett team med duktiga säljare kan du i stället få många nya kunder.
Alla företag som vill växa behöver ett team med säljare som tar företaget till nästa steg. De fungerar oftast som motorer för företaget. Som företagsledare, ägare eller VD bör du lära dig processen som krävs för en rekrytering säljare. När du väl har lärt dig vad som krävs för att få duktiga säljare att jobba för dig, kan du räkna med tillväxt.
Anlita rekryteringsbyrå för anställning
Tills man har lärt sig vad som krävs för att lyckas knyta till sig duktiga säljare kan man behöva anlita en rekryteringsbyrå. En rekryteringsbyrå har ju detta som sin profession; att veta vad som driver en duktig säljare. Och, det är inte bara lönen, bonusen eller pengarna, utan ibland är det produkten som ska säljas som kan vara lockande för en säljare. Ibland kan det vara namnet (brand) eller varumärket som lockar. Många säljare vill ha ett känt varumärke att sälja. Och är det inte ett välkänt varumärke som kan sälja, så vill säljarna kanske ha en riktigt bra produkt att sälja för att vilja hoppa på tåget. Detta varierar ju från person till person, men ibland kan många säljare drivas en och samma sak.
En rekryteringsbyrå kan locka rätt säljare
Får man bara tag i rätt rekryterare så kan man locka till sig rätt säljare. Att genomföra en rekrytering från ax till limpa är idag en ganska så omständlig process. Har man inte gjort det förut, eller har någon övernaturlig förmåga att se vad folk går för, så kan det vara mycket svårt att göra detta på egen hand. När man annonserar om en ledig tjänst kan man få över 200 sökande, särskilt i storstadsregionerna, Stockholm Malmö eller Göteborg. Att hantera över 200 sökanden, läsa deras personliga ansökningar, CV och göra urval kan vara mycket svårt. Då är det lättare att anlita en rekryteringsbyrå istället.
Andra inlägg
- Kontorsanpassning i Stockholm – en arbetsplats i framtiden
- Underlätta din vardag med effektiv bokföring i Stockholm
- Möjligheter till bidrag för att ladda bilen
- Viktigt att ha en brandskyddsansvarig på arbetsplatsen
- Redovisningskonsulter är oumbärliga för småföretag i Stockholm
- Kontorsstädning i Solna gynnar kreativitet
- När tekniken blir för krånglig finns det datorhjälp i Stockholm
- Tredjepartslogistik – den osynliga kraften bakom lager och logistik
- Förverkliga drömmen om att bygga en solcellspark
- Stockholm och revisionsbyråer som ryggrad för ekonomihantering