När du behöver tryckt marknadsföring
Är det dags för marknadsföring i ditt företag? Hur har du tänkt dig din marknadsföringsstrategi? Du vet väl om att företaget behöver synas både på de möten som sker i verkligen livet (IRL) och i den digitala världen? Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Båda är lika viktiga och bör ske så snart som möjligt.
De flesta möten börjar oftast med att man har sett ett företags logga och monter på en branschmässa. Det är oftast det första mötet med ett nytt företag. Därför gäller det att det första mötet blir så positivt som möjligt. Så hur går man till väga för att just det första mötet ska bli så attraktivt som möjlligt?
Monter vid mässa
Oftast behöver man ju ha en monter som ramar in det första mötet med sina kunder. Då bör man ha en rollup, mässvägg, affischer, visitkort, foldrar eller en beachflagga (beroende på om den sker utomhus). En monter är ju det allra viktigste för att kunna ge en plats där man kan göra reklam och göra det möjligt för företaget att synas på platsen, bland alla andra företag som finns där.
Broschyr vid kundmöten
En broschyr med presentation av företaget och de tjänster och produkter som erbjuds är ju viktig för att kunderna ska kunna ta del av utbudet och få fundera i lugn och ro. En broschyr ger ju möjligheten för kunderna att i lugn och ro, på plats, bekanta sig både med företaget och vad man står för och kunna bläddra igenom det man vill ha sagt. Har man dessutom ett samtal med någon som representerar företaget får kunderna mer information och ofta ett ansikte som de kan minnas från företaget.
Katalog för presentation
En katalog gör det ännu mer möjligt för en kund att kunna bläddra bland alla tjänster och produkter som man erbjuder. Särskilt viktigt är ju detta om man arbetar inom detaljhandel. Då kan man behöva bekanta sig med det produktutbud som man har. Kanske de funderar på om dott företag har just den produkt som de behöver. Har du det, så kommer de antagligen att spara katalogen och återkomma till ditt företag. Kommer de ihåg företagets namn så är ju halva försäljningen inne. Om du sedan inte råkar ha den produkt som de behöver just då, men har andra produkter som de är intresserade av, så kommer de ändå att återkomma till dig för att de fick ett positivt intryck och minne av ditt företag.
Andra inlägg
- Kontorsanpassning i Stockholm – en arbetsplats i framtiden
- Underlätta din vardag med effektiv bokföring i Stockholm
- Möjligheter till bidrag för att ladda bilen
- Viktigt att ha en brandskyddsansvarig på arbetsplatsen
- Redovisningskonsulter är oumbärliga för småföretag i Stockholm
- Kontorsstädning i Solna gynnar kreativitet
- När tekniken blir för krånglig finns det datorhjälp i Stockholm
- Tredjepartslogistik – den osynliga kraften bakom lager och logistik
- Förverkliga drömmen om att bygga en solcellspark
- Stockholm och revisionsbyråer som ryggrad för ekonomihantering